Komentáře
1. komentář napsal(a) Martin dne 15.07.2008 v 14:11
77.104.242.101
Dobrý den, ač Vás pane Císaři osobně neznám, nedá mi, abych nedodal - nebyl byste to vy, abyste si "nerejpnul"! Někdo se věnuje sportu, jiný zahrádce či cestovaní a vaším koníčkem je zřejmě "rejpat"! Začetl jsem se do vašeho blogu a musím konstatovat, že jste velice nespokojený (či neuspokojený ??) člověk. Kritizujete a rejpete, ale sám jste v životě nic nedokázal. Vaše firma nabídla obyvatelům města reálný projekt, ale já jsem jako obyvatel žádnou nabídku neslyšel a vzhledem k tomu, že nebydlím v hromadné zástavbě, mám asi stejně smůlu! Přijde mi, že Vaše firma, či spíše Vaše osoba, má spoustu zajímavých nápadů, ale až poté, co je někdo jiný začne realizovat .... a pak je zase do čeho rejpat, protože vy byste to samozřejmě dělali jinak a lépe!! Když městu nemusíte nic nabízet a dle legislativy nemůže nic zakázat, ukažte tedy co umíte a budujte!!! Budu Vám držet palce a posílat sem ohlasy z okolí. Zatím mi tak trochu připomínáte fotografa Saudka - dělá krásné fotky, ale v momentě, kdy otevře ústa (ve vašem případě zasedne ke klávesnici), je to tragédie! Zkuste se trochu radovat ze života a dívat se na svět optimisticky, nebo se začnu bát, že za chvíli budete kontrolovat, zda mám dostatečně posekaný trávník či vyleštěné auto. A poznámka na závěr - doufám, že se chystáte kandidovat v komunálních volbách, už teď máte jeden hlas jistý, protože vidím, že s Vámi vše hladce půjde a pokvete! Jen nevím, které straně bude Vaše rýpaní zapadat do volebního programu a bude chtít vaším jménem ozdobit kandidátní listinu. Hodně štěstí!
2. komentář napsal(a) jakub dne 15.07.2008 v 15:17
193.179.166.4
[Martin] Kluku, nejsi ty hokejista? ;-) Po pravdě řečeno, to že stadión spolkne dalších 3,3 mil. Kč mě opravdu netěší. Že to tehdá v zimě radši nespadlo...
3. komentář napsal(a) kujon dne 15.07.2008 v 15:33
77.104.214.2
To ne Kubo, kdyby to tenkrát spadlo, tak by vydali usnesení číslo xyz, ve kterym by se město zavazovalo zafinancovat zimák novej :-) A nebo ještě líp - pronajali by pro hokejisty na zimu přehradu + egharťák (aby bylo kde hrát i trénovat) :-) Samozřejmě že za nějakej ten meloun z kasy "muzea"... :o)
4. komentář napsal(a) c4f dne 15.07.2008 v 16:17
77.104.214.202
Se stadionem teda jako nesouhlasim taky ale myslim ze osobu pana Cisare vystihnul uplne presne podle meho:) A docela me i predebeh:)
5. komentář napsal(a) Václav Pravda dne 16.07.2008 v 08:47
15.203.169.106
Martine, je velmi, řekněme... odvážné..., hodnotit někoho, koho osobně neznáte. Pan Císař toho dokázal dost, možná se pochlubíte, kolik jste toho dokázal Vy. Pan Císař má kritické připomínky, protože řada věcí v Chotěboři je přinejmenším sporných, vůbec nebo málo veřejně prodiskutovaných. Pan Císař se na rozdíl od 95% chotěbořských občanů zajímá o věci veřejné, nenechá se oblafnout pár větičkami s na první pohled pěkným záměrem, je inteligentní, informovaný a má řadu dalších předpokladů pro posuzování. Nehájí své zájmy (jistě, tento případ s optikou může, ale nemusí být výjimkou, to neumím posoudit), ale zájmy chotěbořských občanů, bojuje proti neefektivnímu nakládání s městskými prostředky. Kdyby podobného přístupu bylo schopno více lidí, např. v zastupitelstvu, byla by na tom Chotěboř zřejmě o něco lépe.
6. komentář napsal(a) Future of Chotebor dne 16.07.2008 v 13:26
193.86.238.17
Óóóóó, takové množství chvály se tu objevilo. Pan Císař je zde glorifikován skoro jako Nejvyšší. ne te´d zcela vážně. Pana Císaře si velmi vážím za mnoho podnětných skutečností s nimiž mohu a nemusím souhlasit. To je zcela na mém uvážení. Bohužel z mého pohledu nyní sestoupil z pozice subjektivního pozorovatele. Tím, že zde již neprezentuje jen své osobní názory ale názory firmy, přestávají pro mne tyto názory zajímavé. Nyní opravdu v oblasti optiky bojuje dle mého názoru jen za zájmy firmy. Jak zde již Martin nastínil, má nyní bez ohledu na stav věcí možnost dokázat, že to tak není. Inco může začít svůj projekt v klidu realizovat. Jak sám pan Císař zdělil, nemůže jim nikdy z hlediska legislativy tento projekt znemožnit neumožněním vstupu na pozemek. je to teď jen na nich, jak svůj zámer budou realizovat a do jakého ritźika půjdou. Tak uvidíme, jak se bodou činit. I já se těším, že budu moci využít služeb nabízených po optice.
7. komentář napsal(a) Martin dne 16.07.2008 v 14:32
77.104.242.101
Musím Vás Jakube zklamat, hokejista nejsem a ani jinému sportu se nějak výrazně nevěnuji. Jsem jen člověk, který je rád na světě, kterého baví život a k životu potřebuje opravdu málo – zdraví, dobré přátele, dobrou náladu, jídlo, pití, v zimě zahřát, v létě zchladit ... Občas vyrazím na kole, nepotřebuji k tomu žádné cyklostezky, ale pokud se vybudují, neodsuzuji – někoho určitě potěší a využije je, budou přístupné všem. Stejné je to i se zimním stadionem. Je k dispozici všem a všichni mají možnost ho využít a to, že si žádá velké investice je daň za to, že v Chotěboři stojí a funguje. Když máte malý domek, investujete do něj velké peníze, pokud ho provozujete, opravujete, udržujete a zkrášlujete, když máte velký zimní stadion, investujete obrovské peníze. Nikdy se nezavděčíte lidem všem a peníze jsou proto, aby se utrácely. A peníze veřejné jsou od toho, aby se utrácely veřejně. I doma, sáhněme si do svědomí, mnohdy utrácíme za věci, které k životu opravdu nepotřebujeme - máme auto, plazmovou televizi, nejnovější mobil, zahraniční dovolené, ale to vše jen proto, že si občas uděláme radost a prostě se "rozšoupneme", když už ty peníze máme. Takže, když se zamyslíme, není potřeba ani stadion, ani kino, chodit se dá i po udusané hlíně ......Pane Pravdo, když čtu knížku, literární hrdiny také osobně neznám a dokážu si udělat obrázek kdo je hrdinou kladným a kdo záporným. Tady navíc žiji v tomto prostředí a poslouchám názory ze svého okolí. Všude jsou věci sporné, není možné, aby všichni lidé měli stejný názor. Jeden je fanda do plavání, druhý do hokeje a další je příznivcem světa fantazie. Sám dobře víte, že Váš Festival je mnoha lidem trnem v oku, ale já, byť se této akce neúčastním, Vám fandím, protože si dovedu představit kolik práce, úsilí a starostí předchází tomu než se Harry Potter projde po chotěbořském náměstí. A věřím, že spoustu lidí tato akce potěší a prožijí v Chotěboři příjemné dny. A zkuste přesvědčit zastupitele, že v Chotěboři by byla dobrá přistávací dráha pro kosmické lodě (jako fandové bruslení a hokeje prosadili svou myšlenku) a možná tu v budoucnu bude! Tím to samozřejmě zlehčuji a nechci se Vás osobně nijak dotknout.A jestli si boj proti neefektivnímu nakládání s veřejnými prostředky mám představit tak, že pokud se mi něco nelíbí, urazím se a odejdu nebo začnu házet špínu na všechny a na všechno, tak promiňte, ale tento způsob boje zdá se mi hoden tak žáka prvního stupně základní školy. Dítě starší a dostávající rozum už bojuje za svůj názor a pokouší se přesvědčit okolí o své pravdě a naklonit je na svou stranu. To jen tak letmo vzpomínám na působení pana Císaře v zastupitelstvu a boj o umělou trávu ....Přijde mi trochu, řekněme ... ubohé .... , fotit například auto parkující u výjezdu garáže záchranné služby v Chotěboři. Předpokládám, že to auto patří někomu, kdo v tomto objektu pracuje a buď ví, že garáž je prázdná a výjezd nebude potřeba nebo je připraven auto okamžitě odstavit. Je to stejné, jako když si majitel domu zaparkuje před svými vrátky.K mé osobě - dělám práci která mě baví a které rozumím. Nemám potřebu zviditelňovat se kritizováním práce ostatních. V Chotěboři trávím většinu volných chvíl, víkendy i dovolené a jsem tu rád. Jen mám strach, že "kdyby podobného přístupu bylo schopno více lidí", bude se jen planě diskutovat a neudělá se vůbec nic .... protože co kdyby nový stojan na sáčky na psí exkrementy byl umístěn v ulici, kde bydlí třeba bratranec z třetího kolena Škaryda, Šeredy nebo Šípa.....
8. komentář napsal(a) Future of Chotebor dne 16.07.2008 v 15:59
193.86.238.17
Pane Martine, děkuji Vám za jeden z nejlepších příspěvků, které se tu kdy objevily. Jemný, decentní, věcný a navíc okořeněný lehkou nadsázkou a humorem. Toho bych já nikdy nebyl schopen. Nyní jsem procházel archív tohoto blogu v sekci Chotěboř. Snad 80% všech článků je protkáno množstvím kritických připomínek. Někdy, upřímně řečeno, oprávněný... Bohužel jak zjišťuji, většina obyvatel Chotěboře je negativně naladěno a je jedno o kterou oblast zájmu jde. Vždy vidí sklenici poloprázdnou a nikdy poloplnou. Je to jen o přístupu k životu a o tom, co ood něj očekáváme.
9. komentář napsal(a) Jirka C. dne 16.07.2008 v 17:11
90.183.117.12
Vážení Cisařovi kritici ! Respektuji vaše právo vyjádřit své názory na mou osobu, i když bych od takových osobností čekal, že se nebudou bát pod tak osobní kritiku podepsat celým jménem. Prosil bych jen, abyste si uvědomili, že toto je soukromý blog, jehož provoz si sám platím, a to právě proto, abych zde mohl prezentovat své názory a postřehy. To, že zde nechám i ty vaše, je jen a jen moje dobrá vůle a důkaz toho, že ctím pluralitu názorů. Pokud považujete obsah blogu za ubohý, lživý či nekompetentní, nikdo vás přece nenutí jej číst. Komentáře od pana Pravdy si huboce vážím a velmi za něj děkuji.
10. komentář napsal(a) LuckyLuk dne 16.07.2008 v 19:28
86.61.224.202
Vážený pane Císaři, já si cením možnosti reagovat na Vaše názory. To, že s nimi leckdy nesouhlasím a jsem vůči Vám v nich kritický, neznamená, že jde o osobní útok. Jde o konfrontaci dvou či více názorů. Pokud umožňujete přidávat komentáře, není se čemu divit, že jsou i kritické. Akce přeci vyvolává reakci. Nic přeci není černobílé a jeden obyvatel tohoto světa nevidí všechny aspekty daného problému. Pro každého je potěšením, problémem nebo hrozbou. Máte tedy dvě možnosti. Buď stále budete umožnovat kometáře, pak se připravte i na ty méně hezké. Nebo je můžete zakázat. Tak však přijdete zase o unikátní možnost zpětné reakce. A to je, myslím, nevýhodné i pro Vás.
11. komentář napsal(a) Václav Pravda dne 17.07.2008 v 09:27
15.203.169.106
Martine, Váš první komentář byl zřejmě psaný ve spěchu a velmi se liší od druhého, ve kterém se prezentujete pozitivně. První byl z velké části osobním útokem, v podstatě jste sám udělal to, co jste panu Císařovi vytýkal, tedy rýpal. Subjektivním posouzením a pohaněním literárních hrdinů nikomu neublížíte. Podle mého jste ale zbytečně osočil konkrétního člověka, o kterém jste zřejmě nevěděl např. to, že pan Císař ale nejen rýpal a kritizoval, ale v zastupitelstvu byl, podnikl řadu konkrétních kroků v řadě konkrétních případů. Právě proto jsem psal, že bylo odvážné tak hodnotit. Dále bych si dovolil nesouhlasit s Vaší tolerancí parkování u výjezdu z garáže záchranné služby - není to totéž, jako parkovat sobě před vraty. A ještě bych dodal, že ačkoliv nemusí být okamžitě vidět konkrétní dopad zdejších a dalších diskusí, nejsou plané, pokud jsou k věci. Mohou ovlivnit čtenáře, mezi kterými mohou být i zastupitelé. Honem honem realizovat každou navoněnou blbost za milióny, která někoho napadne, není rozhodně správná cesta a v Chotěboři by se mělo mnohem více diskutovat, analyzovat a efektivněji hospodařit.
12. komentář napsal(a) Martin dne 17.07.2008 v 10:01
77.104.242.101
Pane Císaři, přiznám se, že jsem hodně dlouho bojoval s tím, zda připojit těch pár písmen za jméno, omlouvám se, ale neudělám to. A důvodem je jen a jen Vaše osoba. Jsem člověk, který žije klidným, spořádaným a spokojeným životem, nikomu neubližuje a nechce, aby někomu ubližováno bylo. A znáte to .. kdo chce psa bít .... Sám jste mě Vaší odpovědí přesvědčil, že neumíte odpovídat konkrétními argumenty, ale pouze útokem. A upřímně, nestojím o to, aby jste zde komentoval můj posekaný trávník či nerezový parapet u záchodového okna - protože "on otec jeho tchána pracoval ve strojírnách a určitě ho neplatil" ..... Tímto se ještě jednou omlouvám, ale ne!Jistě, mohl jsem svůj komentář zveřejnit na ichotebor, kde "rejpete" také, ale chtěl jsem oslovit Vás a předpokládám, že své příspěvky na blogu píšete proto, aby je lidé četli a komentovali a počítáte s tím, že ho navštíví i lidé, kteří se s vašimi názory neztotožňují. Teď je na Vás, abyste mě přesvědčil, že se mýlím a že jen "nerejpete", ale i konáte a bojujete za dobré věci. Víte, přečetl jsem komentář, který jste na ichotebor napsal k článku o převodu zimního stadionu pod městské muzeum. Poznámka o pomníku živých osob mi nepřijde hodna inteligentního, informovaného člověka, který má řadu předpokladů pro posuzování (viz komentář pana Pravdy). Od člověka takového kalibru bych čekal komentář typu "tato myšlenka mi nepřijde příliš vhodná, průhledná, šťastná .... , šťastnějším řešením by dle mého názoru bylo ......". Není přeci hrdinství kritizovat nečí nápady a snahu, umění je přijít s dobrým nápadem, prosadit ho a realizovat! To, proč jsem reagoval a napsal Vám, má jeden prostý důvod - blbá nálada je totiž strašně nakažlivá a rychle se šíří ... Zkuste černé brýle vyměnit za růžové a třeba se vám v tom našem městečku bude lépe dýchat a epidemie blbé nálady se přestane šířit ....
13. komentář napsal(a) Jirka C. dne 17.07.2008 v 10:50
90.183.116.12
Milý Martine, moje brýle jsou, myslím, naprosto v pořádku. A právo hodnotit věci veřejné, které jsou placené z mých daní, budu uplatňovat i nadále, ať se Vám to líbí nebo ne. S náladou to nemá - alespoň u mne - naprosto co dělat. Je pravdou, že mám na spoustu věcí svůj vlastní názor, který si průběžně utvářím na základě vlastní analýzy dostupných informací, a který není pouze obrázkem viděným růžovými brýlemi či názorem někoho jiného. Je ovšem také pravdou, že se mi své názory často nedařilo v zastupitelstvu prosadit. To ovšem neznamená, že je proto změním. Proto mi také například není jedno, že opravovaná budova městské radnice zůstala po odstranění střechy mnoho týdnů bez jakékoliv ochrany proti dešti a je momentálně promočená durch až k základům. Vzhledem ke kvalitě zdiva a stropů je to jistě velká rána pro již tak starou budovu. Mám na to upozorňovat a veřejně kritizovat - odbor investic, stavební dozor, stavební firmu, projektanta - mohu jmenovat konkrétní jména, nebo si mám prostě jen nasadit vaše "růžové brýle" a dělat, že mi je to jedno ? To buhudík ještě nedokážu. Někde jsem slyšel od jedné velmi chytré osobnosti - "Až mě nebude nic vadit - budu mrtvý". A tak se ještě opravdu necítím. Mimochodem - i Vy jste placen z prostředků veřejných - Vaše identita mi je známá.
14. komentář napsal(a) Martin dne 17.07.2008 v 11:18
77.104.242.101
Pane Císaři, opět jste mě nezklamal ..... uklidním Vás, z prostředků veřejných placen nejsem a diskusí s Vámi si "zpříjemňuji" svou řádnou dovolenou! Pane Pravdo, nevím jak vypadáte, kolik je Vám let a kde pracujete, ale pokud slyším Vaše jméno, není mi neznámé a vybaví se mi FF a Vaše práce s ním spojená. Bohužel, při vyslovení jména majitele tohoto blogu mě žádná asociace a s tím spojená vykonaná práce nanapadá ... ale možná se mýlím, Vy mě o tom přesvědčíte, a pak uznám svou chybu a omluvím se!
15. komentář napsal(a) Jirka C. dne 17.07.2008 v 11:47
90.183.116.12
Martine, nezlobte se, ale nemohu stát o omluvu někoho, kdo se bojí podpepsat pod svůj názor, neřkuli jej o čemkoliv přesvědčovat.
16. komentář napsal(a) LuckyLuk dne 17.07.2008 v 19:33
86.61.224.202
Tak tedy myslím, že osobních invektiv zde již bylo dost. Téma se jaksi taksi z jakéhokoliv příspěvku vytratilo. A to jsem byl v minulosti za toto panem Pravdou kárán. Ale to tu nechci nijak rozviřovat. Goethe řekl: "Osamocen člověk nedojde nikdy k cíly". Pokud nad tímto výrokem chvíli zapřemýšlíte, zjistíte, že je pravdivý. Bez spolupráce se cíle nedohrabeme nikdy. Ochota spolupráce je to, co v Chotěboři ve většině případů chybí a bez které žádný velký posun nemůžeme čekat. Zájem o věci veřejné je minimální a jsme většinou aktivní jen, pokud jde o přímo o nás. Pojďme tedy my všichni, kterým není budoucnost Chotěboře o okolí tak úplně lhostejná, spolupracovat. Naše rozdílné názory a postoje budou ku prospěchu nalezení problémů města, jeho obyvatel a jejich způsobu řešení. Požádejme o besedu vedení radnice, úřadu... Pokud se nestaneme jejich partnery, tak nás nikdo nebude brát vážně. Vím, že můj úmysl se může leckomu zdát naivní, ale nestojím jen o nikam nevedoucí hašteření. Je to jen návrh, jak skutečně začít rovíjet naše město. To nikdo za nás občany neudělá. Doufám, že Chotěboř je chudá jen finančně a ne lidsky. Tolik, co jsem chtěl zde sdělit.
17. komentář napsal(a) Václav Pravda dne 18.07.2008 v 09:46
15.203.169.106
Díky za pozitivní přístup. Omlouvám se, ale nezapojím se. Z dřívějších pokusů něco změnit nebo alespoň diskutovat jsem se poučil, že tím škodím svým zájmům. Pokud by někdo zapátral, zjistil by, že za poslední rok rapidně ubylo mých komentářů k věcem veřejným. Není to náhoda ani nedostatek času ani nezájem. To, jak je řízeno město, jak utrácí prostředky a co ve městě vzniká a zaniká, by mělo být zájmem především Chotěbořáků. Pokud není (a bohužel skutečně není), je pro mě kontraproduktivní se znovu o něco zvenčí pokoušet, i když s řadou věcí nesouhlasím a pokládám je přinejmenším za nehospodárné.
18. komentář napsal(a) Patrik dne 21.07.2008 v 08:43
83.208.38.200
Docela srandovní, jak lidé napadají a moralizují pod rouškou anonymity. Jak příznačné.
19. komentář napsal(a) Jilda dne 21.07.2008 v 13:01
194.228.196.194
Jirko C., prosímtěpěkně, jen nezačni tohle svoje blogování přizpůsobovat vkusu čtenářů! Jen to ne! A rejpej víc! A častěji! ... Vlastně promiň, je to tvůj blog, co ti mám co mluvit do toho, jak to máš dělat - no, sleduju sobecky své zájmy, že by mě to sem pak nebavilo chodit... :-) P.S.: A že s tebou v ledčems nesouhlasím, třeba s těma parkujícíma Pražákama, tos přehnal...
20. komentář napsal(a) Jirka C. dne 21.07.2008 v 16:55
90.183.117.12
Pěkný, Jildo, ale to bych tě nesměl znát, abych to vzal vážně :-) A Lucky Luku - souhlasím, že "ochota spolupráce v Ch často chybí". Co je ovšem klíčové, je rohodovací proces o městských prostředcích. Psal jsem již o tom vícekrát, takže se nechci opakovat. O naprosté většíně případů rozhoduje rada města, pouze ve vyjmenovaných případech zastupitelstvo a tam je již 90% zastupitelů v klíčových případech rozhodnuto předem. Podle čeho či kým - nevím. To jsou moje vlastní zkušenosti. Je také pravda, že osamocený člověk (=osamocený názor) nemá v zastupitelstvu valnou šanci dojít k cíli (pozor - ne "k cíly"!). Přesto či možná právě proto existuje tento blog, aby tyto názory (i když nejen ony) byly k dispozici těm, kdo o ně stojí. Nikoho nenutím, aby je četl či dokonce přijal. Proto také, milý Jildo, jsem to "s těma parkujícíma Pražákama" vůbec nepřehnal - tedy podle mého názoru...
21. komentář napsal(a) Jilda dne 22.07.2008 v 15:25
194.228.196.194
Jirko, vím, že to sem nepatří, ale teď jsem zrovna šel v Praze Bruselskou a na rohu s Londýnskou je přímo v křižovatce na vozovce žlutě vyznačeno zastavení pro zásobování, takhle napříč přes roh... To jen aby bylo jasno, jak je to s těma parkujícíma Pražákama. :-) Jinak spojení zimního stadionu s městským muzeem mi nepřipadá od věci. Když jsem byl onehdá na zámku, připadaly mi tam ty muzejní expozice takové volaké oné stísněné... Na zimáčku bude místa dosti. :-))