NoteBLOG – Oficiální stránky chotěboře napadeny ČSSD

Oficiální stránky chotěboře napadeny ČSSD (02.09.2008) Fotogalerie k článku

Na oficiální hlavní webovské stránce chotěboře a v kalendáři "akcí" se objevila jako "aktuální zpráva" zpráva o předvolebním mítingu ČSSD. Mám za to, že oficiální stránky města nemají sloužit k politickým agitacím jedné strany a pročež mám za to, že tímto umístěním byla překročena ona vágní hranice politického vkusu na komunální úrovni. Už mi snad jen chybělo, aby se ve zprávě objevilo "Volíme kandidáty národní fronty..". Co na to ostatní strany, co místní ODS? Mlčí... Nebo že by se strany dohodly, že politické agitace na stránkách Chotěboře jsou povolené a přístupné pro všechny strany? To bych tedy zase neskousl já jako občan, z jehož daní se tyto stránky provozují. Bohužel mi to není nic platné.

Komentáře

1. komentář napsal(a) Milan Stránský dne 03.09.2008 v 08:19

77.104.214.2

Jirko zdravím, mohu tě ubezpečit, že nikdo ze sociální demokracie akci na stránky neumístil. To si sakra hlídám a vlastně to ani umístit nelze. Věřím, že ti město dá vysvětlení !

2. komentář napsal(a) Jirka C. dne 03.09.2008 v 09:22

90.183.116.12

Město uvedenou zprávu "stáhlo z programu akcí", což kvituji jako splnění účelu tohoto článku. Vysvětlení mě nikdo nedal, to jsem konečně ani snad nečekal. Ovšem, Milane, tvému tvrzení, že "nikdo ze sociální demokracie akci na stránky neumístil" se jen těžko věří ... Že by je tam dal snad někdo z ó-dé-es ? :-) Ve fotogalerii jsou pro úplnost "skrínšoty" z včerejška, kdy na stránkách ještě uvedená akce byla.

3. komentář napsal(a) Jirka C. dne 03.09.2008 v 10:05

90.183.116.12

Vše je vysvětleno, volal mě informatik z MÚ s tím, že pozvánku na onu akci sice obdržel od Milana Stránského, ale na městský web ji dal v dobré víře o své vůli. Děkuji i touto cestou za promptní vysvětlení i nápravu.

4. komentář napsal(a) Milan Stránský dne 03.09.2008 v 11:00

77.104.214.2

Ještě mě štve jedna věc, že jsem informaci o akci odeslal ze služebního webu / nenápadně předcházím veřejné kritice/. Omlouvám se - myslím si, že ve hře "Vyšetřování ztráty třídní knihy" byl také použit školní inkoust a to je špatně.Ahoj.

5. komentář napsal(a) Milan Linhart dne 05.09.2008 v 07:27

193.86.172.167

Ahoj Jirko! Máš pravdu, že taková věc na oficiální web nepatří. Na druhou stranu ty hranice se v politice hledají velmi těžce. Tím spíš, že nejsou definována žádná pravidla, co je ještě korektní a co už ne. Například takový Mirek Topolánek je zároveň předseda vlády a předseda ODS. Když někam přijede a přednese projev, tak těžko poznáš, jestli mluví k občanům jako předseda vlády nebo jestli agituje voliče ODS. A půjde-li třeba na koncert, jsou k dipozici výklady hned tři: 1. Přišel soukromě, protože se mu tato hudba líbí. 2. Jako představitel státu přišel vzdát hold za kvalitní práci uměleckému souboru, pořadatelům, případně veřejně podpořit určitou nadaci, která koncert pořádá. 3. Přišel se ukázat mezi lidi, aby získal hlasy pro svoji politickou stranu. U Paroubka je to momentálně průhlednější, protože ten je pouhým řadovým poslancem. Ale ještě před třemi lety tomu u těchto pánů bylo přesně obráceně.

6. komentář napsal(a) Jilda dne 05.09.2008 v 09:14

194.228.196.194

U jednoho i u druhého, pane Linharte, je neomluvitelné, když k sebepropagaci používají peníze ze státní kasy (tedy ty, které z té kasy nedostali za hlasy ve volbách). Nevím, jak by se Chotěbořským líbilo, kdyby údržbář zaměstnaný na radnici v rámci své pracovní náplně stavěl na všech výpadovkách cedule s nápisem Za všecko to dobré ve městě vděčíme starostovi. Na okresní, krajské a státní úrovni se to děje dnes a denně a nikoho to příliš nermoutí. Jako by platilo, že když jsi zrovna u moci, můžeš brát ze společného, co hrdlo ráčí... A když nejsi, snaž se, abys mohl. Jo, politika je krásné povolání...

7. komentář napsal(a) Jirka C. dne 05.09.2008 v 10:26

90.183.116.12

Bohužel je to tak, a to zejména na těch úrovních vyšších, protože tvrzení o demokracii a právním státu v ČR je pouze velká iluze. AKORÁT TĚCH STRANICKÝCH SEKRETARIÁTŮ JE O NĚCO VÍCE NEŽ ZA KOMANČŮ, ale rozhodují zase o všem důležitém (= hlavně o penězích a o korytech) jako dřív. Volič se tak může rozhodnout akorát jesti půjde k volbám nebo ne, to je vše.

8. komentář napsal(a) Jilda dne 05.09.2008 v 12:18

194.228.196.194

Až tak černě bych to neviděl, Jirko, ale problém to je. Veřejné mínění jakoby ztrácelo na účinnosti. Jestli to ale není ryze vesnicky pohled: Nepokradu, protože co by na to řekli sousedi... Mě na tom ale nejvíc baví ta předvolební agitace, která zrovna začala. Jak sběratelé hlasů říkají ajlavjů a myslí vleztenám. Všichni víme, že je to hra, kde je vítěz předem daný, a přece se jí stále a stále účastníme. Co kdyby. Jako ty automaty v hospodách: hráči tam imrvére cpou mince v naději, že se jim rozmnoží a že zbohatnou, a furt je tam cpou, zadlužují se, utíkají od rodin, kradou, a pak se dočteš, jaké miliardové zisky mají provozovatelé automatů. Vítěz je prostě předem daný... No ale v Libici je v neděli pouť a s tím nic nenadělá ani deset sekretariátů :-)

9. komentář napsal(a) Milan Linhart dne 05.09.2008 v 21:55

193.86.172.167

Jildo, v Libici je v neděli pouť? Tak to už stavte kolem Libice zátarasy. Je přeci jenom těsně před volbami a co kdyby se tam přijel nějaký politik zviditelnit! Je pravda, že by se politik neměl zviditelňovat za cizí a už vůbec ne za erární peníze. Jenže on nemá na čele napsáno, kdy je zrovna sám za sebe, kdy za stranu a kdy za úřad. Je mnoho politických akcí, které se nedají přesně zaškatulkovat a tím pádem nejde ani určit, kdo by je měl platit. Zda je třeba vhodné použít služební vůz nebo vlastní vůz, atd. Na stranických akcích se domlouvají dotace, při úředních jednáních se zase naopak řeší vnitrostranické spory. Je to prostě všechno propletené dohromady a chybí tu nějaký morální kodex politika, co se ještě smí a co už ne. Je tedy na voličích, co ještě skousnou a co už ne. A také záleží na jejich informovanosti, což je zase záležitost médií a novinářů. Jenže i média se často mýlí, někdy dokonce úmyslně a někdy dokonce i za peníze! Takže člověk jim také nemůže všechno zbaštit. No a politici tohle všechno vědí a nějak v tom kličkují. Jo a ještě když se vrátím k té pozvánce na náměstí. Objíždí-li nějaký "Velký politik" město vedle města, často si zapamatuje, kde na něj přišlo více lidí a kde méně. Při rozdělování dotací si pak může vzpomenout... Nebo mu to ještě lépe připomenou tabulky s výsledky voleb. Do míst, kde má jeho strana větší podporu, se mu posílají peníze s větší chutí. V tomto směru si tedy o demokracii a její spravedlnosti nedělejme iluze. Jenže ono to tak chodí všude ve světě, i v Rakousku, Německu, Anglii, USA, atd. Říká se, že v Rakousku se člověk bez jedné či druhé stranické legitimace nemůže stát ani pošťákem natož ředitelem školy nebo primářem v nemocnici. Rozdíl proti totalitě je pouze v tom, že to politici nemají doživotně, že voliči mají alespoň nějaký malý výběr a že tedy mají každé čtyři roky šanci politiky prostřídat, aby si na svá křesla moc nezvykli. Tím střídáním se také pokaždé zpřetrhají různé vazby a vazbičky, což bývá většinou dobře, ale někdy to také může být pro konkrétní region či obec škoda. Nové kontakty se totiž budují obtížně a pomalu.

10. komentář napsal(a) Jirka C. dne 08.09.2008 v 06:32

90.183.116.12

Omlouvat úplatnost politiků ať čímkoliv (třeba "jen" vyšším počtem hlasů někde či účastí ma nítincích) je pro mne nepřípustné stejně jako rčením, že "jinde je to běžné". Proto už dávno nevěřím žádnému politikovi ani pozdravení a mám "klid v duši". A kdo po shlédnutí včerejšího pořadu "Na tvrdo" má ještě nějaké iluze o politicích a o tom, co "zázračného" vymýšlejí za naše peníze, aby se nám vedlo lépe, nechť. Já jsem se při jeho sledování jen smál.

11. komentář napsal(a) Milan Linhart dne 08.09.2008 v 09:51

193.86.172.167

Každá instituce má svoji administrativu, kterou provázejí veškeré nectnosti byrokracie. Má ji i stát. A protože stát je velký, má i velkou administrativu a velké nectnosti. Proto se na špičková místa ve státním aparátu koná zvlaštní druh výběrového řízení. Říká se mu volby a v přijímací komisi mají právo zasednout všichni občané starší 18 let. Ti svým hlasem ve volbách někdy přímo a jindy nepřímo rozhodnou, kdo na čtyři roky ona místa špičkových byrokratů obsadí. Výhodou demokracie je, že se toto výběrové řízení každé čtyři roky opakuje a že se ho mohou svobodně zúčastnit opravdu všichni - na straně vybírajících i na straně vybíraných. Tím ovšem veškeré výhody demokracie končí a dál už je to ve všech režimech prakticky stejné. Politika je vlastně trochu zvláštní typ podnikání, který se vymyká obvyklým pravidlům. I tady jsou důležité peníze, ale kromě toho jsou ještě důležitější než peníze hlasy ve volbách a hraje se i o personální záležitosti a o veřejné zakázky. Byrokratický systém se sice snaží sám sebe kontrolovat (např. zákon o veřejných zakázkách, zákon o střetu zájmů apod.), aby nedocházelo k výstřelkům, ale stoprocentně účinné tyto mechanismy nejsou. Proto hlavním a nejúčinnějším mechanismem jsou ty volby jednou za čtyři roky. Hlavním problémem tohoto systému však je, že členové výběrové komise, tedy voliči, nemají téměř žádné objektivní informace pro své rozhodování, pouze kvanta dezinformací všeho druhu. Málokdo má čas, sílu a schopnosti, aby se tím vším prokousal, oddělil zrno od plev a u té urny se rozhodl správně.

12. komentář napsal(a) Jilda dne 08.09.2008 v 10:18

194.228.196.194

Pane Linharte, vy jste politik, vidíte to z druhé strany, určitě máte pravdu, nejde oddělovat, co děláte pro stranu a co pro stát (město). A asi je to dobře, protože jako strana něco slíbíte a jako strana byste to taky měli dodržovat, když volby vyhrajete a dostanete se k moci - jo, ale mělo by to být totéž, respektive byste měli prosazovat, co jste voličům slibovali (což někdy bývá problém, viz ODS, Zelení). Nicméně je asi přece jenom něco jiného, když za státní peníze (rozuměj peníze vybrané od daňových poplatníků) propagujete stranu... Právě při jízdě z libické pouti jsem si na to při průjezdu Středočeským krajem vzpomněl, vida big plakáty páně hejtmanovy: A jako správný český hudral jsem si pomyslel, jestlipak je pan Bendl zaplatil ze stranického, nebo kraj zakázku zadal spřátelené firmě? Vím, je to pomyšlení pokřivené, ale nebylo by, kdyby člověk neměl zkušenosti. (Když jsem ještě bydlel v Praze 2, radnice vydávala měsíční noviny a distribuovala je do všech schránek, financovala je radnice, přesto byly celé oslavným píárem ODS, která radnici jednoznačně vládla; opozice, nebo kdokoliv jiný ani ťuk - nevím, jak je to dnes, už je nedostávám - a takovými příklady bych tu Jirkovi popsal celý noteblog). Nesdílím jeho tezi o politikově pozdravu, leč všechno čisté není, to musíe uznat. Otázka je, jestli není lepší to brát, jak to je, a hledět si svého...

13. komentář napsal(a) Jirka C. dne 08.09.2008 v 12:40

90.183.116.12

Milane, havním problémem není to, že voliči "nemají informace" ! To tedy neberu. Pokud si strany na volitelná místa dosadí známé politické osobnosti, informací o SKUTEČNÝCH činech (= jak hlasoval) každého z nich lze snadno získat. Problémem je právě ten volební systém, kdy volitelná místa jsou z 95% již dopředu nastavena stranami a volič nemá šanci říci nic jiného než "volím tuto stranu" nebo "nejdu k volbám". Systém preferenčních hlasů je nastaven tak aby byl neúčinný. Dále nelze ve volbách vyjádřit nesouhlas s kandidátem či se všemi kandidáty tak, aby museli být vybráni kandidáti jiní. Tímto volebním zákonem je tak zcela jasně zajištěno, že budou zvoleni opět ti, které nominovala strana (z 95%). Lze to nazvat demokracií ? Srovnejte třeba se systémem voleb v obcích, kde má volič daleko větší možnosti. Jildo, když tedy politikům věříš pozdravení, zamysli se nad tím, kdy který z nich splnil svůj předvolební slib. Jakýkoliv.

14. komentář napsal(a) Milan Linhart dne 08.09.2008 v 13:25

193.86.172.167

Jirko, je mi to líto, ale o spoustě věcí se nehlasuje v zákonodárném sboru. Většina věcí se rozhoduje v exekutivě, to znamená ve vládě, v krajské či obecní radě. A tam už informace o jednotlivých hlasováních nemáš. Kromě toho nejde ani tak o hlasování, ale o přípravu a kvalitu materiálů, které se vládě k hlasování předkládají. Někdy jsou stěžejní myšlenky opravdu dílem ministra (radního), který věc ve spolupráci s příslušným úřadem (ministerstvem) předkládá. Jindy to celé vymyslí úředníci a ministr to na vládu pouze přinese. Nebo přinese tři varianty a vláda z nich vybere. Tyto podrobnosti jsou rozhodující, ale ty se nikdy nedozvíš. Vláda může bez podpory a veřejného hlasování v parlamentu vládnout libovolně dlouho, klidně i dva nebo celé čtyři roky! Nemohla by sice měnit zákony, ale vládnout v rámci těch existujících by klidně mohla. Teď budou krajské volby. Náš kraj má 9 uvolněných radních, jakousi krajskou vládu, kde každý zodpovídá za jeden až tři resorty. Každý z nich denně rozhoduje o spoustě věcí, které se potom dějí, aniž by proběhly nějakým veřejným hlasováním. Co o práci těchto konkrétních devíti lidí víš a co si o ní můžeš z veřejných zdrojů zjistit??? Možná bys ani nedokázal zpaměti těch devět lidí vyjmenovat, natož k nim přiřadit politické strany a resorty, které řídí! Něco málo z toho si najdeš na webu. Ale kolik procent voličů to bude hledat, než odevzdají svůj hlasovací lístek? Skoro nikdo.

15. komentář napsal(a) Jirka C. dne 08.09.2008 v 13:51

90.183.116.12

Dobře, jsou tedy dvě možnosti, proč je volební zákon takový jaký je. Buď si poslanci myslí, že voliči jsou blbé stádo, které nemá potuchy o složitosti státního aparátu, a proto jim musí přeložit již hotové a neměnné kandidátky s jednoduchou možností výběru v kterém rozhodnou na základě pocitů z billboardů a televizních novin. Druhou variantou je to, že snahou volebního zákona je zachovat většinu rozhodovací pravomocí k obsazení parlamentu v rukou stranických grémií tak, aby to měla většina klíčových poslanců jisté až "do důchodu". Která varianta je tedy, Milane, podle tebe pravdivá ?

16. komentář napsal(a) Milan Linhart dne 08.09.2008 v 14:27

193.86.172.167

Jirko, myslím, že kombinace obojího. Ono když do té politiky začneš trochu víc vidět, tak zjistíš, že ta nejdůležitější rozhodnutí se odehrávají na místech, kam oko voliče nedohlédne a vliv voliče nedosáhne. Volič vlastně ovlivní pouze širší rámec, širší mantinely, které jsou dány zaměřením určité politické strany. Osobně bych byl rád za větší sílu kroužků pro jednotlivé kandidáty. Toho se však strany nejvíce bojí, aby jim kandidátky někdo nezpřeházel, protože vznikají na základě jemného přediva souvislostí, ústupků, kompromisů a politických obchodů. A víš, co často nejvíc rozhoduje o pořadí? Kde kandidát bydlí, jak silná organizace či oblast za ním stojí. Proto je například krajský ekonom na naší kandidátce až na pátém místě. Ve skutečnosti by kvalitou své práce patřil mnohem výš. Ale kdo z voličů umí tohle objektivně posoudit a udělat mu zasloužený kroužek?

17. komentář napsal(a) Jilda dne 08.09.2008 v 18:03

194.228.196.194

Kdy který politik splnil svůj předvolební slib? Musím trochu přemýšlet... Ale mezitím bych mohl, Jirko, tvoji výtku k volebnímu systému podpořit jedním příkladem. Voliči Prahy 5 svými preferenčními hlasy rozhodli (zaškrtávali jiné než jeho), co si myslí o stávajícím starostovi (dokonce i voliči jeho strany, nebo především oni, prostě se ho chtěli zbavit za to, co dělal), ta strana ale vyhrála, on se tam tím pádem dostal (na radnici) a dokonce se stal znovu starostou... Pořád přemýšlím o těch slibech... Takže i k panu Linhartovi: Nemusíme devět uvolněných radních znát, stačí, abychom k nim měli důvěru a bay to všechno fungovalo, jak má. Taky nemusím vědět, co mi zubař dělá v ústech, ale mám důvěru, že mi tam udělá něco, co mě nebude bolet... Ergo kladívko, Jirka má pravdu, nevolíme lidi, ale jen nějakou abstrakci, fikci, virtuální realitu... Aha, ten slib... Zítra je taky den.

18. komentář napsal(a) Milan Linhart dne 08.09.2008 v 20:31

193.86.172.167

Napsal jsem: "Volič vlastně ovlivní pouze širší rámec, širší mantinely, které jsou dány zaměřením určité politické strany." To je vlastně totéž, co říká Jilda: "nevolíme lidi, ale jen nějakou abstrakci, fikci, virtuální realitu..." Každá strana kolem sebe vytváří nějakou fikci a virtuální realitu. Část je vytvářena cíleně samotnou stranou, část vzniká jako vedlejší a většinou nechtěný produkt její činnosti a o zbytek se postarají média, která jsou málokdy zcela objektivní a nestranná. Vznikne jakýsí guláš, vlastně více gulášů a volič se (spíše intuitivně než racionálně) rozhodne, na který z těch gulášů má momentálně chuť. Nebo také se slovy "děkuji, již jsem dneska zvracel", odmítne všechny předložené guláše a k volbám se vůbec nedostaví. Chápu, že racionálně zaměřenému Jirkovi tento stav nevyhovuje. O to více však vyhovuje partajím, které si mohou sestavovat kandidátky, jak momentálně potřebují. Jistě je dobré mít důvěru ke všem devíti krajským radním. Jenže oni jsou ze tří různých politických stran a já si u krajských voleb mohu vybrat pouze jednu z nich. A kromě toho je zde i poměrně bohatá nabídka opozice, která tvrdí, že by to uměla dělat lépe. Pokud se tedy chci rozhodovat racionálně jako Jirka, měl bych o těch radních a o jejich práci přeci jenom vědět něco víc. Ale mám pro vás oba ještě jeden tip: Jiří Havel (ČSSD) má zajímavý článek ve svém blogu na adrese http://blog.aktualne.centrum.cz/blogy/jiri-havel.php?itemid=4480. Hlavně o tom Aloisovi je to svatá pravda.

19. komentář napsal(a) Jirka C. dne 10.09.2008 v 06:10

90.183.116.12

To není nic jiného, než tvrdím. Milane - tvými přirovnáními: Pokud "nevolíme lidi, ale jen nějakou abstrakci, fikci, virtuální realitu...", nehonosme se, že tu máme demokracii, ale konečně si přiznejme, že tu máme diktaturu jakési tu pravolevé jindy levopravé koalice stranických grémií přetřenou průhlednou barvou fiktivní, virtuální demokracie. Pokud totiž volič "se slovy "děkuji, již jsem dneska zvracel", odmítne všechny předložené guláše" nemá možnost jít do jiné restaurace či vyměnit kuchaře a vrchního. Není tak již zákazníkem s možností výběru, ale rukojmím monopolu. To jenom na vysvětlenou. Mimochodem - příměr s gulášem se mi líbí, ne že bych byl lidožrout, ale už sama myšlenka na "volební guláš z kandidátů" mi připadá velmi podnětná :-)

20. komentář napsal(a) Roman Juránek dne 10.09.2008 v 06:29

77.104.214.2

S pojmy jako "diktatura" bych poněkud brzdil pane Císaři - pokud by to tak bylo, tak až na několik vyjímek tedy celý demokratický svět jest "jakousi dikaturou" dle Vás ...

21. komentář napsal(a) Jirka C. dne 10.09.2008 v 07:12

90.183.116.12

Pane Juránku, "diktatura" není sprosté slovo. Jenom se snažím najít výraz pro existující stav. O pomu "demokracie" mám prostě jiné představy než je stav, který je nazýván demokracií u nás. Ono to samozřejmě není jen o systému voleb, ale o politické kultuře jako takové, referendu, rozdělení pravomocí mezi stát, kraj a obce, systém daní a jejich přerozdělování, neodvolatelnost politiků, atd., atd. Stát si ponechává dokonce čím dál víc hromadí veškeré důležité rozhodovací pravomoci (zejména finanční) a ty "horké brambory", problematické, politicky, provozně, finančně náročné záležitosti "delegoval" na kraje a obce včetně starostí o jejich financování. Proto tvrdím, že zde vládne poměrně tuhý úřednický centralizmus, který k určité formě diktatury nemá až tak příliš daleko. A tento centralismus, z velké části zachovaný z komunistického státu, je podle mého názoru jednou z hlavních příčin současného politického marasmu se všemi průvodními negativními jevy, jako korupce, politická arogance, neochota k decentralizaci pravomocí atd.. Spousta nových a zbytečně podrobných zákonů, které mimochodem skoro nikdo nezná, je toho dokladem, přitom obce nemohou rozhodnout skoro o ničem, kdo byl v zastupitelstvu, tak to ví. Takže - ono to není jen bílé či černé, demokracie nebo diktatura. Pokud je tento stav nazýván demokracií proto, že jednou za 4 roky mohu jít k volbám a vybrat jednu politickou stranu, nezlobte se, je to pro mne trochu málo.

22. komentář napsal(a) Milan Linhart dne 10.09.2008 v 07:27

193.86.172.167

Jirko, s tím gulášem to vůbec není jednoduché. Už proto, že nemá jenom jednoho kuchaře. Já mám celkem jasnou představu, jak náš stranický guláš ochutit. Ale moji kolegové mají představu úplně jinou. Každý tam chce dát sám za sebe to nejlepší a výsledek je stejný, jako když pejsek a kočička pekli dort. V regionu se snažíš něco dělat, ale pak udělají v Praze nějakou pitomost a máš po preferencích i tady, protože například v krajských volbách je už strana vnímána jako celek. Já myslím, že většina regionálníích politiků ODS po celé republice by si teď vzteky nejradši upekla poslance Tlustého a bývalého poslance Moravu na rožni, ale je jim to houby platné. Pepř a sůl, které jim ti dva výtečníci nasypali do těsta na dort, už z něj nedostanou. Ale ještě k té demokracii. Velice si vážím silně pravicového pana profesora Petra Robejška, který žije v Německu, ale jezdí přednášet i do ČR. Jednu jeho celodenní přednášku o zahraniční politice a o Evropské unii jsem loni absolvoval. V sobotní MF dnes a na dnešním Neviditelném psu je jeho velice zajímavá stať o tom, jak ve světovém měřítku prohrává tržní ekonomika demokratických zemí souboj s tržní ekonomikou zemí nedemokratických (Čína, Rusko, některé arabské země, atd.). Západ především drtivě prohrává zápas o kontrolu nad energetickými zdroji. A pan profesor přichází k závěru, že nezbyde, než těch demokratických svobod lidem ubrat!!!!!!!!!!!!! http://neviditelnypes.lidovky.cz/svet-preziji-demokracie-sve-vitezstvi-dy4-/p_zahranici.asp?c=A080909_212941_p_zahranici_wag

23. komentář napsal(a) Jilda dne 10.09.2008 v 13:52

194.228.196.194

Pane Linharte: 1) Neupekli by si raději Ing. Topolánka, ten je větší ostudou... 2) Ubrat svobod? Ano, snad. Někomu to vadit bude, ale valné většině ne. Zvlášť když se bude mít dobře, respektive nebude vědět, že by se mohla mít líp. Ostatně my starší máme zkušenost... Jestli ona ale ta tržní ekonomika není takový parní stroj v lokomotivě, který nás žene krajinou, a my ten parní stroj opečováváme, ačkoliv už dávno existují sluneční pohony, jestli ono není pro krátký život lidký lepší si někdy takhle z toho vlaku vystoupit, projít se pěšky, přičichnout si ke kytičkám (myslím shora), jestli my nejsme v diktatuře té tržní ekonomiky, dokonce v jejím otroctví... 3) Pokud mi uvaříte guláš a bude mi chutnat, budu vás volit, ač netuším, z jaké jste strany...

24. komentář napsal(a) Milan Linhart dne 10.09.2008 v 15:36

193.86.172.167

Jildo, ten bod 2) se mi líbí. V blogu na idnes jsem k tomu našel také zajímavý příspěvek: http://urban.blog.idnes.cz/c/49252/Proc-Evropane-nemaji-deti-Chudoba-neni-tolerovana.html

Přidat komentář

Povinné položky jsou jméno, komentář a antispam; e-mail nebude zveřejněn. Slouží pouze k případnému kontaktu s komentujícím. Komentáře vulgární nebo nesouvisející s příspěvkem mohou být a také budou vymazány. Nepoužívejte HTML značky, budou odfiltrovány.

Ochrana proti komentářovému spamu

Do políčka napište tři nuly (čislicemi) a poté můžete