NoteBLOG – V EU vrcholí boj o moc

V EU vrcholí boj o moc (07.12.2008)

Necítím se být nějakým odborníkem na problematiku EU či tzv. Lisabonské smlouvy. Moje oficiální zasahování do běhu věcí skončilo zaškrtnutím "NE" v referendu o vstupu. Je ale pravdou, že mi není jedno, jak se záležitosti kolem našeho členství v EU vyvíjejí dále v čase a co se na nás ratifikací LS chystá. V této souvislosti musím konstatovat, že je skutečně dobře, jak se zástupci EU při své návštěvě na hradě koncem tohoto týdne chovali a jak jednal "soudruh" europoslanec Cohn-Bandita s naším panem prezidentem. Přepis onoho "rozhovoru" je na titulní stránce sobotní MF Dnes. Jak se teprve bude chovat, až bude LS v platnosti, když už před její ratifikací se chová takto povýšeně a arogantně, lze spolehlivě předvídat. Svým jednáním už nyní barvitě a plasticky naznačil, jako to bude se suverenitou ČR a s úctou "orgánů" EU k jejím občanům. A to se ani nestyděl ohánět se vůlí zástupců lidu, kterou tito zástupci ještě neprojevili.

V této souvislosti mě zaujal i daleko menší článeček či spíše zprávička s názvem "Irsko o Lisabonu rozhodne po summitu" asi o 5 stran dále. V něm se nehovoří o "vůli lidu", ale o "krizi, kterou Irsko odmítnutím LS vyvolalo" a o možném "východisku" z ní (rozuměj obejití výsledku zamítavého stanoviska "vůle lidu").

Čili - o "vůli lidu" zástupci EU a příznivci LS hovoří tehdy, pokud se jedná o stanovisko shodné s jejich, a stanovisko opačné je nazýváno "krizí" a hledají se cesty jak jej pominout, obejít či zvrátit. Jak obejít svoje vlastní platné (údajně demokratické) postupy a smlouvy a jak "konečně zatnout těm malým otravným pidistátečkům tipec". Jinak řečeno - vůle lidu ano - ale jen když "mele podle našeho". Myslím, že to už tu bylo. A je to zatraceně podobný. A není to tak dávno.

EU se tak natolik odcizila od obyčejných občanů, voličů a poplatníků EU, že ji ne jenom nezajímá jejich názor na transformaci EU v něco jiného s jinými pravidly, ale tento názor ji vyloženě otravuje a je označován za škodlivý. Je tedy zřejmě nejvyšší čas položit si otázku, co je vlastně EU, co by byla po případné úplné ratifikaci LS a jestli tuto bující megainstituci, čítající podle neoficiálních informací až 175.000 úředníků, poslanců, členů komisí a nejrůznějších ouřadů, ještě tito obyvatelé členských států chtějí.

To je ale právě to, čeho se velení EU bojí, jako čert kříže. A to proto, že je mu jasné, že by to v případných referendech, které by proběhly nyní, prohrála na celé čáře. A to by také mohlo znamenat začátek konce EU a zejména začátek konce slibných a skvěle zaplacených pelechů, konec nejrůznějších osobních výhod a prebend a kdovíčehoještě pro desetitisíce lidiček. Takže se tomuto úsilí o ratifikaci LS za každou cenu možná nelze diviti, lze ho i pochopiti, ale nelze jej z mé strany přijmouti či dokonce podporovati. Naopak. Je nad slunce jasné, že nám před očima probíhá v přímém přenosu tvrdý boj o moc v Evropě. Boj o skutečnou moc, který má s demokracií hodně málo společného a který je pěkně arogantní a nesmlouvavý. EU viditelně hraje podle svých vlastních pravidel jen tehdy, když se jí to hodí. A zejména když se to hodí "těm velkým a silným" členům.

Pokud bude LS ratifikována, nezbyde nám tedy nic víc, než se spolehnout právě na jejich spravedlnost a blahosklonnost, neboť jejich hlas bude v příští EU tím hlasem rozhodujícícm. Skončí veškeré demokratické pojistky, skončí právo veto, skončí již tak podlomená suverenita ČR. V EU vrcholí boj o moc - tak poklepejme rukou vítězům a šoupejme nohama. Padneme EU do náruče a já za sebe říkám - maje na paměti styl chování těchto zemí k česku v dobách historicky rozhodujících a ne zase tak dávných - děkuji, nechci, jen blbec se spálí o stejná kamna dvakrát...

Komentáře

1. komentář napsal(a) Jilda dne 07.12.2008 v 22:38

89.233.177.30

No, Jirko - a reaguju i na dialog u tvého předchozího blogu, protože to přirovnání s rodinnou hmotností se mi líbí (i prakticky, neboť bych vždy drahou polovičku jednoznačně přehlasoval) - dávám ti za pravdu; na tvoje argumenty prostě neumím reagovat, nemůžu pro svůj postoj najít takové, které by byly na úrovni těch tvých; rozumím jim, věřím jim, ale asi mě nepřesvědčí. Tam někde uvniř je něco jiného. O spálení nejde, pokud to bude špatně, pozná to až další, nebo ještě další generace... A abych byl upřímný, a když tak sleduju politku u nás, je mi vlastně jedno, jestli mi vládnou z Prahy, nebo z Bruselu... Suverenita? To nějak nevím, co je... Zlehčuju, samozřejmě... - A přece jeden argument: píšeš 175 tisíc úředníků (atd.) - někde jsem četl, že v EU je 493 milionů obyvatel; kdybych to uměl, spočítal bych, kolik úředníků (atd.) je v Česku na počet deset milionů. Vsadím botky, že to procentuálně nebude horší... :-) P.S.: V růžku monitoru sleduju přímý přenos z kongresu ODS, řeknu ti - jak je to v té Svěrákově Nejisté sezóně? Zlaté prciny?

2. komentář napsal(a) desinformatik dne 19.12.2008 v 12:03

158.169.131.14

K těm EP poslancům a Klausovi - bez ohledu na mé sym/anti-patie mě po přečtení 1.odstavce Vašeho příspěvku napadlo jediné - představte si, až třeba pan poslanec/hejtman Rath pojede na nějakou zahraniční návštěvu. Myslím, že by si s pány z EP ohledně své "vychovanosti" nezadá. Jinými slovy - nepřekvapuje mě, že v EP, stejně jako v národních parlamentech, je místy pěkný "výkvět lidu", o který bych si neopřel ani kolo. Líbilo by se Vám, když budou obyvatele Česka v zahraničí posuzovat podle Ratha? Podle Paroubka? Podle Klause? Podle Topolánka? Podle ...? Zdálo se, že nerad "instatní informace", jak jste psal v jiném svém příspěvku, ale tady jste je vzal jako seriózní (protože ladí s Vaším obecnějším názorem)... bylo by to samozřejmě na delší a podrobnější diskusi, ale chtěl jsem tento aspekt aspoň naznačit...

3. komentář napsal(a) Standa V. dne 06.01.2009 v 07:52

193.86.121.155

To je moc pěkně napsanej článek. Hodně cestuji a můžu potvrdit, že takhle to opravdu je. Dodávám - bohužel pro tento hloupý a prodejný, český národ.

4. komentář napsal(a) Honza dne 07.01.2009 v 06:50

193.86.121.155

Jirko taky napiš, jak sis užil vzpomínání dědků v klubu mládeže v Brodě. Tedy tu muziku nějak šidíš, že bys jí už poslal k ledu?

5. komentář napsal(a) Jirka C. dne 07.01.2009 v 07:29

90.183.116.12

Dezinformatiku, skutečně si nejsem vědom jaké instantní informace máte na mysli. K dispozici byl úplný přepis onoho rozhovoru z hradu.

6. komentář napsal(a) desinformatik dne 07.01.2009 v 10:19

158.169.131.14

Pod "instatními informacemi" jsem myslel informace z hradu, ono totiž "úplný přepis" ještě nemusí být opravdu přesný přepis, zkuste zagooglovat, protože podle druhé strany byly v originále některé věci řečeny trochu jinak, a ten "úplný přepis" posunul jejich význam. Což nemění nic na tom, že si někteří v Evropě dělají z Klause neprávem fackovacího panáka a také na tom, že Klaus někdy leccos dost přehání. Ale moje reakce mířila k něčemu jinému - jak zrádná (a svůdná) je generalizace (a nejlepší jsou "neoficiální informace") a na základě ní jasně formulovaný názor), což jste přešel. Mimochodem, souhlasím s Vašimi obavami o příliš velký vliv velkých států... No nic, zapomeňte na to, zdá se, že ohledně EU (ať už to pro Vás znamená cokoliv) máte názor hotov.

7. komentář napsal(a) Jilda dne 18.02.2009 v 13:45

194.228.196.194

Jirko, vzhledem k tomu, že blog zanedbáváš, soudím, že místo toho sleduješ parlamentní tahanice kolem Lisabonu. A už se těšíš na prezidentovy a senátní tanečky kolem téhož. Měl jsem možnost, ó, jaké to neskonalé štěstí, sledovat vystoupení některých poslanců - a ať pro, nebo proti, byla to síla. Prostě husté. Husté jako to, co do slušného komentáře nepatří. Doufám, že si tu brzy přečtu nějaký nový jadrný blogový zápis erouskeptikův...

8. komentář napsal(a) Jirka C. dne 18.02.2009 v 15:14

90.183.116.12

Jildo, obávám se, že se těšíš marně :-) Senátní ani jiné tanečky kolem tzv. Lisabonské smlouvy jdou už zcela mimo mne. Co jsem chtěl k tomuto tématu říci jsem napsal (viz výše) a nyní se zabývám již jinými tématy, naštěstí zcela prostými politiky. Užívám si dědečkovství, i když povětšinou zatím jen na dálku - včera například proběhl první přímý skype-videopřenos "koupání" naší vnučky. Dále se bavím hudbou na novém skvělém nástroji YAMAHA S900 a dalšími zájmy jako četbou či filmem. Mám za to, že naši politici jsou těmi osobami, které jediné mají možnost v této věci rozhodnout. Že jsou jejich dohady "husté", nechutné, vulgární a kdovíještějaké vím už dávno a jejich kvalita zcela odpovídá kvalitám jejich protagonistů potažmo voličů. Nic mě ale nenutí se o těchto skutečnostech nějak dále ubezpečovat například jejich sledováním. Náš čas na tomto světě se každému pouze krátí a tak jej chci využít zcela podle svého svobodného rozhodování.

9. komentář napsal(a) Jilda dne 18.02.2009 v 20:37

89.233.177.30

Tak to s tebou plně souhlasím a číním taktéž, bavím se svými zájmy (na "svůj libický web" v části o Doubravce jsem např. právě přidal nebo zrekonstruoval asi dvě stovky fotek), čas fakt není určen k rozčilování. Leč kvůli profesi své ženy ty politiky vytlačit ze svého života tak úplně nemůžu a občas se mimoděk dozvídám i to, co ani nechci; ani ani nevím, jestli při tom mám berčet, nebo se smát (proboha - má žena není politička, to ne). Ale když si tak brnkáš na yamaze, nenajdeme tě někde na YouTube? :-)

Přidat komentář

Povinné položky jsou jméno, komentář a antispam; e-mail nebude zveřejněn. Slouží pouze k případnému kontaktu s komentujícím. Komentáře vulgární nebo nesouvisející s příspěvkem mohou být a také budou vymazány. Nepoužívejte HTML značky, budou odfiltrovány.

Ochrana proti komentářovému spamu

Do políčka napište tři nuly (čislicemi) a poté můžete